Nieuws September 2013

Rayo - Barça 0-4

FC Barcelona heeft ook de vijfde competitie wedstrijd van dit seizoen gewonnen. In Madrid werd er met 0-4 gewonnen van Rayo Vallecano.

In het Estadio Teresa Rivero begon de wedstrijd vanaf de eerste minuut fanatiek. Rayo, dat de laatste jaren met grote cijfers verloor van Barça, beperkte zich niet tot alleen verdedigen. In het eerste half uur kregen zijn de grootste kansen en het was voor de ploeg van Tata Martino maar goed dat Valdés in een bloed vorm verkeerd. Toch was het FC Barcelona dat als eerste een doelpunt wist te maken. Nadat Messi eerst een één-twee met zich zelf had gemaakt, speelde hij de bal netjes af op de vrij staande Pedro. Laats genoemde wist wel raad met het buitenkansje en schoot de 0-1 binnen.

Maar terwijl de spelers van Barça nog in een feestroes waren, begon Rayo alweer met aanvallen. Tijdens zo’n aanval veroorzaakte Adriano een penalty.  Oud Barça speler Trashorras ging achter de bal staan en Pinto kende hem goed en gaf aanwijzingen vanaf de bank aan Valdés. Mede hierdoor wist Valdés wederom een penalty te keren.  Mede hierdoor bleef het tot aan de rust 0-1.

Na de rust ging Barça beter voetballen en kreeg het ook meer grip op de wedstrijd. Hierdoor kon Cesc in de tweede minuut al oprukken via de linkerkant en zijn voorzet werd beheerst binnen getikt door Pedro. Door de 0-2 voorsprong kon Barça steeds meer haar eigen spel spelen. Ook lieten de spelers van Rayo de koppies een beetje hangen. Barça maakte hier dankbaar gebruik van. Eerst mocht Pedro, na een voorzet van Neymar, zijn Hattrick vol maken.

Na dit derde doelpunt, werd Pedro ook gelijk gewisseld voor Iniesta. In de laatste tien minuten was het Xavi die de vrijstaande Cesc vond en de laatste schoot de bal hard binnen en bepaalde daarmee de eindstand op 0-4. Hierdoor blijft FC Barcelona trotse koploper met 15 punten uit 5 wedstrijden. De samenvatting kan u HIER terug bekijken.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Montoya, Piqué, Mascherano, Adriano, Song, Xavi (83’ Dos Santos), Cesc, Pedro (75’ Iniesta), Messi en Neymar (80’ Tello)