Nieuws Maart 2014

Reacties na pijnlijke nederlaag

Een pijnlijke nederlaag was het zaterdagmiddag voor FC Barcelona op bezoek bij laagvlieger Real Valladolid. De ploeg van trainer Gerardo Martino verloor met 1-0 en speelde ondermaats.

Waar Neymar afgelopen week een hattrick scoorde voor Brazilië werd hij zaterdag voortijdig naar de kant gehaald omdat de Braziliaan totaal niet in de wedstrijd zat. Maar helaas was hij niet de enige blaugrana die een onvoldoende scoorde. Aanvoerder Xavi was daar dan ook duidelijk over tegen de pers: “Uit dit resultaat en dit optreden kunnen we helemaal niets positiefs halen. Vandaag zat het er echt niet in. Een pijnlijke nederlaag, we doen nu echt een stap terug”, aldus Xavi. De middenvelder keek ook alvast vooruit naar de komende wedstrijd waarin Barça een 2-0 voorsprong verdedigd in Camp Nou. “We zullen woensdag, in de Champions League echt beter moeten spelen.”

Martino weigert op te geven: “Zolang we in cijfermatig opzicht een kans hebben, geven we de titelstrijd niet op.” En Dani Alves is zoals altijd strijdbaar: “Niemand bij ons heeft de competitie al uit zijn hoofd gezet. Een van onze sterke punten is dat we tot en met het eind blijven vechten.”

De coach keek ook alvast vooruit naar het treffen met Real Madrid op 23 maart. ‘’We konden vandaag de ruimte niet vinden. We hadden veel balbezit, maar misten diepte in ons spel. Het is duidelijk geworden dat we niet op ons best zijn en we zullen op ons best moeten zijn tegen Real Madrid.”