Nieuws April 2011

Real Madrid - Barça 1-1

Barça heeft met 1-1 gelijk gespeeld tegen Real Madrid. Misschien een onbevredigende uitslag maar Barcelona heeft een uitstekende prestatie voor de competitie neergezet in Bernabeu. De gehele wedstrijd verliep vrij onrustig. Barcelona had het meeste balbezit en Real speelde overduidelijk op de counter. Er waren veel overtredingen over en weer. Madrid liet Barça komen en ving het combinerend Barça goed op. Messi ontsnapte in de eerste helft wel aan de aandacht van de Madrileense verdediging. Een mooie steekbal van Iniesta zette de Argentijn alleen voor Casillas. Zijn lob was een makkelijke prooi voor de doelman. Madrid werd even gevaarlijk met een schot van Benzema en een kopbal van Ronaldo. De grootste kans uit de eerste helft kwam echter van de voet van Messi. Na een prachtige combinatie met Iniesta liep Messi knap langs de verdediging. Hij kwam zelfs tot een knap schot, maar Casillas redde. Vlak voor de rust kwam Barcelona nog goed weg. Adriano redde een inzet van Ramos van de lijn.

De eerste kans van de tweede helft kwam uit een stilstaand moment voor Real. Een vrijtrap van Ronaldo schampte de buitenkant paal. Valdés opgelucht. De blaugranas kwamen even later op een bevrijdende voorsprong. Albiol haalde Villa neer binnen de 16 waarna de bal op de stip werd gelegd. De verdediger mocht het veld met rood verlaten en Messi benutte de strafschop voor de 0-1.  Xavi had bijna zelfs de 0-2 op zijn schoen. Maar zijn schot krulde bovenop de lat. De tweede helft werd een intense strijd waar Barcelona maar af en toe voetballend eruit kwam. Toch kwam Madrid nog langzij. Real kreeg een makkelijk gegeven strafschop nadat Alves Marcello neer haalde in het strafschop gebied. Ronaldo benutte de penalty voor de 1-1. Barcelona kreeg nog een grote kans met Villa, maar hij wist de bal niet goed te controleren. Al met al, in een duel waar Barça weinig aan echt voetbal toekwam, is een grote stap richting het kampioenschap gezet.

Opstelling Barça: Valdés, Alves, Piqué, Puyol (57' Keita), Adriano (80' Maxwell), Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro (67' Afellay), Messi en Villa

Voor de samenvatting van de wedstrijd klik hier.