Nieuws Januari 2012

Real Madrid - FC Barcelona

Doordat Barça de wedstrijden tegen Osasuna voor de Copa del Rey wist te winnen, staat er in de kwart finale de dubbele confrontatie met Real Madrid op het programma. De eerste Clásico van 2012 is aanstaande woensdag. De kwartfinale van de Copa del Rey wordt om 22:00 uur afgetrapt in het Estadio Santiago Bernabéu. De return in Camp Nou is een week later op woensdag 25 januari ook om 22:00 uur.

Diverse spelers hebben zich al uit gelaten over de komende confrontaties tussen Barça en Real. De opvallendste kwam van Real keeper Casillas. Hij vertelde tegen Mundo Deportivo: “Als er een paar El Clásico’s zijn, is het acceptabel, maar als het er zoveel zijn, wordt je een beetje moe van.” Hiermee gaf de Real keeper het startsein voor pers om over El Clásico’s te schrijven. Guardiola werd ook gevraagd of hij moe werd van de vele Clásico’s, hierop antwoordde hij: “Het is zoals het is” en hiermee kapte hij deze discussie af. Wel wilde hij verder ingaan op de wedstrijd zelf. Volgens de trainer van Barça zal het een zware en spannende strijd worden.

Waar de spelers en de Barça coach al het een en ander hebben gezegd over de wedstrijden om de Copa del Rey, wil Mourinho nog niet praten over de aankomende duels met Barça. Hij wil zich eerst concentreren op de competitie wedstrijd tegen Racing Santander. Barça verdediger Piqué wil wel vast reageren op de wedstrijd: ”Er is geen favoriet. De wedstrijden tussen Barça en Real hebben veel spanning. In fysiek en mentaal opzicht is het een uitputtingsslag.” Mascherano, is het ook eens met zijn collega en voegt hier aan toe, dat de wedstrijden tegen Real beslist worden door kleine details.

De komende dagen zullen de kranten en het sportnieuws op televisie bol staan met berichten over El Clásico, om zo de fans van beide clubs alvast op te warmen voor de wedstrijden die komen gaan. Sport1 heeft inmiddels gemeld dat zij de wedstrijden tussen Barça en Real gaan uitzenden. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, meld u dan aan op Twitter als volger van de Fan Club Barcelona, want via Twitter zullen wij verslag doen van de wedstrijd.