Nieuws November 2011

Revancheren tegen Rayo Vallecano

In het Camp Nou krijgt het team van Josep Guardiola vanavond om 21:00 uur de gelegenheid om zich te revancheren van de verloren wedstrijd tegen Getafe van afgelopen weekend. Voordat de Catalanen naar Madrid reizen voor el Clásico staan er nog drie thuiswedstrijden op het programma. Naast Rayo Vallecano, komt zaterdag 3 dec. Levante naar Camp Nou en 12 dec. Bate Borisov voor de laatste wedstrijd in de groepsfase van de Champions League.

De spelers van FC Barcelona zijn ervan overtuigd dat ze de voorsprong van de Koninklijke van zes punten weer goed kunnen maken en daar kunnen ze Iniesta en Cesc goed bij gebruiken. Andrés Iniesta is door de medische staf van FC Barcelona fit is verklaard. Fàbregas, die preventief rust kreeg tegen Getafe, traint ook weer volledig met de groep mee en is beschikbaar voor Guardiola. De coach van FC Barcelona heeft daardoor zijn volledige selectie compleet, met uitzondering van de geblesseerde Ibrahim Afellay.

De competitiewedstrijd tussen Barça en Rayo Vallecano is vervroegd door de World Cup voor clubs waar FC Barcelona in december aan deel neemt als winnaar van de Champions League.