Nieuws November 2010

Ricky van Wolfswinkel

Nadat de Spaanse krant “La Vanguardia’ eerder deze week al aandacht bestede aan de keeper van Ajax, Jeroen Verhoeven oftewel Mr. Pizza zoals hij in het artikel genoemd werd, is het deze week Ricky van Wolfswinkel, van F.C. Utrecht die de aandacht trekt.

Diverse Europese clubs waaronder Barça zouden interesse hebben om de 21-jarige aanvaller in te lijven. Met zestien gescoorde doelpunten (tien in de Eredivisie en zes in de Europa League) heeft hij in totaal één doelpunt meer gemaakt dan Messi en vier doelpunten meer dan Cristiano Ronaldo en dat blijft niet onopgemerkt.

Van Wolfswinkel speelde eerder al in de Nederlandse selectie onder 19 jaar en in 2007 in de Nederlandse selectie onder 20 jaar. In augustus van dit jaar debuteerde hij in ‘Oranje’ in een de vriendschappelijke wedstrijd tegen de Oekraïne.

Gerelateerd nieuws