Nieuws September 2016

Ronaldinho terug naar Barça

FC Barcelona heeft bekendgemaakt de samenwerking aan te gaan met Ronaldinho. U hoort het inderdaad goed, en het gaat hier wel degelijk om de legende van FC Barcelona, die jarenlang het Catalaanse publiek in vervoering bracht met staaltjes voetbal die tot op dat moment onbekend waren voor de mensheid. Ronaldinho is een van de beste spelers ooit, en was op zijn hoogtepunt misschien wel de beste speler die ooit in het blaugrana heeft mogen spelen. Inmiddels is de Braziliaanse ster 36 jaren oud, en zijn glansrijke carrière heeft hem de afgelopen jaren langs tal van clubs gebracht. Hij is echter niet aangetrokken door Barça om te gaan voetballen, want Ronaldinho is niet langer fit genoeg om op het hoogste niveau mee te kunnen. Ronaldinho zal een rol als ambassadeur gaan vervullen bij de club. Hij gaat werkzaamheden verrichten in de VS. Hij zal als promotor optreden bij de lancering van een nieuw filiaal van FC Barcelona in New York. Ronaldinho zal niet te bewonderen zijn op het voetbalveld, maar ook als promotor en boegbeeld zal de Braziliaan ongetwijfeld zijn goede humeur weer tentoonstellen.