Nieuws April 2024

Schitterende overwinning

FC Barcelona zou genoegen nemen met een gelijkspel maar nam de volle 3 punten mee naar Catalonië. In een enerverend duel trok Barça aan het langste einde: 2-3. Een verdiende zege! Mbappé kreeg nauwelijks ruimte van Koundé. De Franse aanvallers lagen aan de ketting bij FC Barcelona.

Barça was zelf gevaarlijk voorin met een uitstekende Raphinha en een slim spelende Lewandowski. De 1e kans was voor Raphinha maar Donnarumma was op tijd uit zijn goal. De volgende kans leidde tot een scrimmage voor het doel van PSG maar de bal ging net niet over de doellijn. Raphinha bleef gevaarlijk met een daverend shot. PSG had natuurlijk ook zijn kansen maar ter Stegen stond in de weg. Zoals bv. in de 27e minuut.

In de 37e minuut de 0-1 door een geplaatst schot van Raphinha. Een terechte voorsprong! PSG kwam beter uit de kleedkamer dan ze er in gingen. In de 48e minuut de 1-1 door Dembélé (ex-Barcelona) en in de 50e minuut een doelpunt van Vitinha: 2-1. De Franse toeschouwers hadden weer hoop en de stemming werd opperbest.

Xavi vond dat er ingegrepen moest worden en bracht, in de 61e minuut, Pedri(!!) voor Roberto en Félix voor Yamal. In de 62e minuut de 2-2 voor Barça door, alweer, een doelpunt van Raphinha (na een knappe assist van Pedri). In de 74e minuut was PSG dicht bij de 3-2; Dembélé raakte slechts de paal.

In de 76e minuut een dubbele wissel: de jarige Christensen kwam voor de moegestreden Frenkie (die nog wat wedstrijdritme mist) en Ferran Torres verving (de man van de wedstrijd) Raphinha. Christensen had er wel zin in op zijn verjaardag. Geheel vrijstaand kopte hij de bal achter Donnarumma: 2-3. Uitzinnige vreugde bij de spelers, de trainers en de reservespelers!!

In de 86e minuut kwam Fermín López voor Gúndogan. In de 93e minuut nog een mogelijkheid voor Mbappé maar de sterk spelende Araujo wist daar wel raad mee!

Prima uitgangspositie natuurlijk, maar PSG zal volgende week dinsdag alles geven om de halve finale van de Champions League te bereiken. Barça is gewaarschuwd voor een team met veel goede spelers en een fanatieke en slimme coach.

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Cancelo, Koundé, Cubarsí, Araujo, Frenkie (76”Christensen), Gúndogan (86” Fermín), Roberto (61”Pedri), Yamal (61”Félix), Raphinha (76”Torres), Lewandowski

Foto: fcbarcelona.com