Nieuws December 2016

Selectie tegen Gladbach bekend

Coach Luis Enrique heeft de namen bekend gemaakt van de 18 spelers die dinsdagavond beschikbaar zijn voor het laatste Champions League groepsduel tegen Borussia Mönchengladbach: Cillessen, Masip, Busquets, Denis, Arda, Iniesta, Suárez, Messi, Rafinha, Mascherano, Alcácer, Alba, Digne, Roberto, Gomes, Vidal, Umtiti en Cardona .

In Camp Nou sluit Barça een zeer succesvolle groepsfase af. De Catalanen zijn reeds geplaatst voor de volgende ronde aangezien zij in Groep C met twaalf punten uit vijf duels, vier punten meer hebben dan de nummer twee, Manchester City. Voor de Duitsers staat er tevens niets meer op het spel dinsdagavond. Mönchengladbach heeft vijf punten uit vijf duels en bekert daardoor na de winter verder in de Europa League.

Grote kans dat Luis Enrique tegen Gladbach het Catalaanse doel laat verdedigen door Jasper Cillessen, want de coach gunt eerste doelman Marc-André ter Stegen rust en heeft hem buiten de selectie gelaten. Cillessen verving Ter Stegen een week eerder ook al in de bekerwedstrijd tegen Hércules en dat duel eindigde in een 1-1 gelijkspel. Bij zijn debuut onder de lat in september verloor Barça met 1-2 van Alavés. Hopelijk houdt Cillessen die stijgende lijn vast en eindigt zijn derde duel voor Barça in een overwinning.

Naast Ter Stegen krijgt ook Gerard Piqué rust. Ivan Rakitić en Neymar zijn beide voor het duel met Gladbach geschorst en Jérémy Mathieu is nog altijd geblesseerd. Van Barça B' heeft de coach Marc Cardona toegevoegd aan de wedstrijdselectie. Marc Cardona heeft rugnummer 29 en maakte in de bekerwedstrijd tegen Hércules zijn debuut in het eerste van FC Barcelona. Wellicht maakt hij tegen Gladbach zijn Europese debuut.

De wedstrijd wordt dinsdag om 20:45 uur live uitgezonden door Ziggo Sport.

Video: www.fcbarcelona.cat