Nieuws Maart 2020

Setién: ''Lange weg te gaan''

De teleurstellende nederlaag van FC Barcelona in El Clásico van zondagavond is voor coach Quique Setién geen reden aan zijn team te gaan twijfelen. De oefenmeester zag zijn eerste Clásico verloren gaan, evenals zijn voorgangers Ernesto Valverde en Luis Enrique. Toch houdt Setién vertrouwen, aangezien het verschil slechts één punt bedraagt en er nog een lange weg te gaan is.

''We hadden moeite met de hoge pressie van Real Madrid tijdens de wedstrijd. We wilden voor snelle balcirculatie gaan, maar helaas werd dat voorkomen door Real'', spreekt de trainer. Barça stelde na een goede eerste helft flink teleur in het tweede bedrijf. ''Het is een teleurstellende nederlaag, maar dit is zeker niet het einde van de titelstrijd. Er is nog een lange weg te gaan. Vorige week stonden wij twee punten los, nu staan zij met een punt aan kop.'' Setién roemde alsnog de goede aspecten van Barça tijdens het duel, maar erkende dat de kansen benut moeten worden. Barça kan zich in een thuisduel tegen Real Sociedad herstellen van de zeperd.

Foto: www.fcbarcelona.cat