Nieuws Februari 2021

Sevilla - Barça 2-0

Na de escape van afgelopen zondag tegen Betis Sevilla moesten de Catalanen woensdagavond weer richting Sevilla maar nu voor de heenwedstrijd halve finale van de Copa del Rey. De tegenstander was Sevilla CF. En ook na deze wedstrijd hebben ze weer een escape nodig.

Een fikse tegenvaller voor de ploeg van Ronald Koeman was het wegvallen van Araujo na afgelopen zondag met een blessure. Een fikse aderlating want de spoeling is defensief dun. Een aantal wijzigingen ten opzichte van afgelopen zondag brachten oa Messi en Umtiti in de basis. Waar Messi tegen Betis nog goud waard was lukte het deze keer niet. Barça ging onderuit en kon geen vuist maken tegen een hecht Sevilla. Een slalom van verdediger Jules Koundé door de Catalaanse defensie en het schot wat doelman Marc-Andre Ter Stegen verschalkte zorgde voor de 1-0 ruststand in het Sanchez Pizjuan.

Deze treffer leek lange tijd de wedstrijd te beslissen totdat Rakitic vlak voor tijd zijn oud-ploeggenoten pijn deed met de beslissende 2-0. Barça kan weer op jacht gaan naar een 'Remontada'. Dit is eigenlijk wel besteed aan de Catalaanse trots getuige het huidige Copa-seizoen. Ontsnappingen tegen Cornella en Granada zorgden ervoor dat FC Barcelona in de huidige ronde van de Copa staat. Op 3 maart staat de return op het programma, dan moet Barça de 2-0 zien weg te poetsen.

Opstelling Sevilla

Bounou, Aleix Vidal, Diego Carlos, Kounde, Escudero '69 (El Haddadi), Fernando, Rakitic, Joan Jordan '80 (Gudelj), Papu Gomez '69 (Rekik), Suso '82 (Torres), En-Nesyri '69(de Jong)

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen, Alba, Junior Firpo, Umtiti '90 (Trincao), Mingueza, de Jong, Pedri '85(Riqui Puig), Sergio Busquets, Griezmann, Messi, Dembele