Nieuws Augustus 2012

Song bij selectie, Afellay niet

Alex Song is voor het uitduel van zondag 19.00u tegen Osasuna opgenomen in de wedstrijd selectie. Barça trainde zaterdag in het Ciutat Esportiva Joan Gamper achter gesloten deuren. Opvallend is dat weer Afellay ontbreekt op het wedstrijd formulier. De Nederlandse international is al 3 wedstrijden niet opgenomen in de selectie. Tito Vilanova heeft al in een persoonlijk gesprek aangegeven dat zijn speeltijd dit seizoen minimaal zal zijn. De geruchten van een vertrek worden dus alleen maar groter. Afellay zou bijvoorbeeld uitgeleend kunnen worden, hoewel hij zelf graag zou willen blijven. Afellay moet het opnemen met concurrenten als Messi, Pedro, Alexis, Cesc, Iniesta, Tello en Cuenca. Hierbij moet Afellay het voornamelijke opnemen tegen Tello en Cuenca. Deze twee krijgen onder Vilanova toch vaak de voorkeur.

Selectie tegen Osasuna: Valdés, Pinto, Dani Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Mascherano, Sergio, Pedro, Jordi Alba, Adriano, Song, Montoya, Bartra en Tello