Nieuws Februari 2012

Spanje onder 21 tegen Egypte

Martín Montoya en Isaac Cuenca kregen dinsdagavond van de bondscoach Luis Milla een basisplaats in de vriendschappelijke wedstrijd van het Spaanse elftal van spelers jonger dan 21 jaar tegen Egypte. De interlandwedstrijd was ter voorbereiding op de Olympische Spelen in Londen komende zomer. De Spaanse jongelingen wonnen met 3-1 dankzij een briljante Cristian Tello. De speler van Barça B kwam pas na de rust op het veld, maar zorgde voor een omkanteling van het elftal.

Aan het eind van de eerste helft wisten de Egyptenaren gebruik te maken van een van de weinige kansen die het kreeg; Mohsen scoorde in de 37e minuut de 0-1. Montoya en Cuenca lieten de verdedigers van Egypte in de eerste helft al alle hoeken van het veld zien, maar met Tello erbij in de tweede helft was de revolutie compleet. Álvaro Vázquez, speler van Espanyol, kon de gelijkmaker eenvoudig inkoppen in de 53e minuut. Cristian gaf de assist na een spectaculaire run aan de linkerkant van het veld. Tello kreeg de kans om Spanje U21 op voorsprong te brengen, maar de keeper van Egypte wist de bal tegen te houden. Koke, speler van Atlético Madrid, zette een paar minuten later alsnog het team van Milla op voorsprong vanaf de penaltystip en Vázquez maakte in de blessuretijd het feest compleet door de 3-1 eindscore op het bord te zetten.

Opstelling Spanje U21: Mariño (46’ Joel), Montoya (68’ Azpilicueta), Botía (46’ San José), Domínguez, Dídac (71’ Víctor Ruiz), Oriol (60’ Iturraspe), Ander, Cuenca, DeMarcos (46’ Tello), Capel (46’ Koke) en Álvaro Vázquez.