Nieuws Oktober 2021

Spanje verliest onterecht finale

Frankrijk wint de Nations League door een doelpunt van Mbappé. Het was duidelijk te zien dat het doelpunt in buitenspelpositie werd gescoord: 1-2 met nog tien minuten te gaan. Wat heb je aan een VAR als het zo duidelijk is! De assistent-scheidsrechter zat er ook helemaal naast en stak zijn vlag niet de lucht in waar dat wel had gemoeten!

Het was met periodes een mooie wedstrijd die pas echt los kwam toen Oyarzabal in de 64e minuut de 1-0 voor Spanje (dat vele geblesseerden kende) binnen schoot. Spanje begon in de basis met o.a. Eric García, Gavi en Sergio Busquets. Sergi Roberto bleef de hele wedstrijd op de bank. De 3 Barça spelers hadden ieder een prima bijdrage in de wedstrijd maar konden niet voorkomen dat Benzema in de 66e minuut de 1-1 scoorde.

Het spel bleef op en neer gaan en aan beide kanten waren er kansen. Tot de 80e minuut: het buitenspeldoelpunt van Mbappé. Wat opviel was dat er weinig protesten waren van Spaanse kant. Zelfs de coach, Luis Enrique, protesteerde niet echt. Uiteraard drong Spanje nog aan maar een doelpunt (en dus verlenging) leverde dit niet op.

Sergio Busquets werd uitgeroepen tot de meest waardevolle speler van het toernooi.

Luis Enrique heeft er alles aan gedaan om het toernooi te winnen. Hij heeft de jeugd een kans gegeven. Gavi en Pino lieten zien wat voor waarde ze nu al hebben voor dit Nationale elftal. En daar komen nog een aantal geblesseerden bij zoals bv Ansu Fati. Het Spaanse Nationale elftal heeft zeker toekomst!

Opstelling: Unai Simón, Azpilicueta, Eric García, Laporte, Alonso, Gavi (76”Koke), Busquets, Rodrigo (“86 Fornals), Ferran Torres (85”Merino), Oyarzabal, Sarabia (62”Pino)

Foto: fcbarcelona.com