Nieuws Maart 2016

Suárez maakt rentree bij Uruguay

Daags voor het duel tussen Eibar en FC Barcelona van de zondagmiddag heeft Luis Suárez te horen gekregen dat hij weer is opgeroepen voor het nationale elftal van Uruguay. Suárez is met 25 doelpunten topscorer van de competitie en heeft eveneens de meeste assists afgeleverd, en is dit seizoen beter dan ooit, ondanks een gemiste strafschop in de uitwedstrijd tegen Rayo Vallecano die op donderdagavond in een 1-5 zege eindigde. Suárez is opgeroepen door bondscoach Tabárez, na 9 duels schorsing voor de nationale ploeg waardoor hij de Copa America van 2015 misliep. Tot dusver wist Suárez 44 doelpunten te maken voor Uruguay, al was hij voornamelijk opvallend door het bijten van Giorgio Chiellini op het WK 2014, waardoor hij negen wedstrijden moest missen. Uruguay speelt in maart twee oefenwedstrijden tegen het Braziliaanse elftal van ploeggenoten Alves en Neymar en tegen Peru, waar Suárez weer van de partij zal zijn. Na 16 maanden zal Suárez hopen op een goede rentree.