Nieuws Juni 2020

Teleurstellend gelijkspel: 2-2

Met goede moed begon Barça aan de wedstrijd tegen RC Celta de Vigo. Busquets was geschorst. Puig en Ansu Fati stonden in de beginopstelling. Met name Puig deed van zich spreken. Maar het mocht allemaal niet baten. Eindstand 2-2. De thuiswedstrijd werd nog met 4-1 gewonnen. Barça kwam goed uit de startblokken met een poging van Piqué die op de lat uiteen spatte. In de 12e minuut was er geel voor Jordi Alba. Na een pass van Messi was er in de 17e minuut een kans voor Semedo. Celta leunde vooral op de verdediging. Na een mooie vrije trap van Messi belandde de bal op het hoofd van Suárez: 0-1. Daarna 2 kansen voor Celta; de eerste na een fout van Ter Stegen. In minuut 40 nog een grote kans voor Messi. Helaas ging de bal net over de kruising.

In de 50e minuut werd het dan uit een counter toch een doelpunt voor Celta. Barcelona stond uit positie met te veel spelers voor de bal: 1-1 via Smolov. In de 53e minuut een gele kaart voor Umtiti. Dan toch in de 67e minuut de 1-2 voor Barça. Wederom een pass van Messi op Suárez die bekwaam afrondde. Celta bleef aandringen op een gelijkspel en zowaar lukte dat in de 88e minuut. Aspas was met een prachtige vrije trap degene die een verdiend punt voor Celta binnen haalde: 2-2. Extra tijd: 5 minuten met nog een grote kans voor RC Celta. Pique kreeg nog geel voor een overtreding.

Een teleurstellende eindstand en duur puntverlies in de strijd om het kampioenschap. FC Barcelona zal stevig aan de bak moeten om Madrid bij te houden. Te beginnen met de lastige thuiswedstrijd tegen Atletico Madrid (30-6/ 22.00 uur). Onze hoop is gevestigd op de spelers en de reserves. Visca Barça!!!

Opstelling Barça

Ter Stegen, Semedo (81” Junior Firpo), Piqué, Jordi Alba, Umtiti, Rakitic, Vidal, Puig (85” Arthur), Suárez (81”Griezmann), Messi, Ansu Fati (68” Braithwaite)

Foto: fcbarcelona.com