Nieuws April 2022

Teleurstellend optreden: 0-1

Voor de derde maal op rij een verloren thuiswedstrijd. Ook Rayo nam de punten mee naar huis door een vroege goal van Garcia. Een mooie gelegenheid om steviger op de 2e plaats te komen. Barça probeerde van alles maar de verdediging van Rayo stond als een huis. Met een voortreffelijke keeper.

Stand na deze wedstrijd:

1. Real Madrid (78 punten)

2. FC Barcelona (63 punten)

3. Sevilla (63 punten)

4. Atlético (61 punten)

Optimisten zullen zeggen dat het nog goed komt; pessimisten denken daar heel anders over. Barça had nog tijd genoeg om 2 x te scoren maar dat wilde maar niet lukken. Soms onkunde, soms pech, soms een goede keeper. Gavi met een schot op de paal (1 van de beste spelers van Barça), buitenspeldoelpunt van Ferran Torres. Vele voorzetten van Dembélé, niet altijd even zuiver.

De verdediging van Rayo stond als een huis. Het ontbrak niet aan goede wil, er werd hard gewerkt. Meest schrijnende was de wissel van Frenkie. Woest, teleurgesteld, onbegrepen ging hij van het veld. Memphis viel in en hij kwam nog tot een paar goede kansen. Zelfs nog een kans voor Rayo: de bal raakte de paal.

12 minuten blessuretijd leverden niets op. Bij het laatste fluitsignaal dropen de spelers van Barça af richting kleedkamer. Alweer een verliespartij.

Volgende week thuis tegen Mallorca. Als dat maar goed gaat……… Visca Barça!!

Opstelling: ter Stegen, Dest (45”Lenglet), Araujo, Eric (71”Traore), Alba, Frenkie de Jong (60”Nico), Busquets, Gavi, Dembélé, Aubameyang (71”Luuk de Jong), Torres (60”Memphis)

Foro:fcbarcelona.com