Nieuws April 2022

Teleurstellend resultaat: 2-3

Onverwacht maar toch gebeurd: uitschakeling in de wedstrijd tegen Eintracht Frankfurt: 2-3. Onderschatting? In ieder geval niet in vorm. Vele Duitse supporters (30.000!) aanwezig om hun club te steunen. En na 4 minuten was het al raak voor de Duitsers. Niet al te slimme actie van Eric Garcia in het strafschopgebied: penalty. Feilloos benut door Filip Kostic. Na 6 minuten een kans voor Aubameyang. Zijn kopbal miste op een haar het doel.

Nog voor de rust werd het 0-2 door een doelpunt van Rafael Borré. Vanaf 25 meter trof hij raak. Een domper voor Barça zo net voor de rust. Voor de rust nog kansen voor Jakic en Borré (rakelings over). De wedstrijd leek af te stevenen als de eerste nederlaag na 15 wedstrijden. Wissels op de bank o.a. Dest, Depay, Traoré, Luuk en Frenkie de Jong. Alsof het al niet genoeg was: Pedri moest het veld verlaten met een blessure. Kansen voor Barça: jawel! Aubameyang kwam enkele centimeters te kort na een voorzet van Dembélé.

De 0-3 viel dan toch nog in de 67e minuut. Met een diagonale schuiver schoot Kostic raak. Wissels: Dest voor Mingueza; Luuk de Jong voor Eric Garcia. Vijf minuten voor het einde scoort Busquets de aansluitingstreffer, maar de VAR dacht daar anders over: doelpunt afgekeurd! Iets later in de wedstrijd nu wel een doelpunt van Busquets (een hard strak schot): 1-3. Het kan nog! In de 10e minuut van de verlenging benutte Memphis een penalty: 2-3. Maar het was te laat,

Uitschakeling door een Duitse club die nog net in het linker rijtje in de Bundesliga staat. Eigenlijk een schande. Veel beter hadden we niet kunnen loten. Weer een les geleerd? In ieder geval: elk team komt naar Camp Nou om Barça te verslaan! Het zal moeilijk zijn voor Barça om dit seizoen een prijs te pakken.

Maar de steun is er altijd: VISCA BARCA!!

Opstelling: Ter Stegen, Araujo, Sergio, Dembélé, Pedri (46”Frenkie de Jong), Jordi Alba, Ferran (81”Depay), Mingueza (62”Dest), Eric Garcia (71”Luuk de Jong ), Aubameyang (62”Traoré), Gavi

Foto:fcbarcelona.com