Nieuws November 2018

Teleurstellende 1-1 Atletico - Barça

De jubileumwedstrijd van Busquets (500e duel) begon tam. Atletico wachtte af en liet Barça de bal. Pas na ruim een kwartier leidde dat tot de eerste twee corners, die echter niets opleverden. Zo verliep ook het tweede kwartier, zonder enig hoogtepunt of kans. Van het laatste kwartier in de eerste helft is alleen de blessure van Sergi Roberto nog het vermelden waard. Hij viel uit met een spierblessure en vervangen door Rafinha.
In de 2e helft veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Na 65 minuten was er nog geen enkel schot op doel geleverd. Iets dat nog nooit eerder voorkwam in de Primera Division, en dat in zo'n topwedstrijd.
In de 78e minuut de eerste opwinding, maar dat betekende wel gelijk een doelpunt. Diego Costa scoorde uit de eerste hoekschop van Atletico. Vlak daarna een vrije trap van Messi, dat het eerste schot op doel betekende van Barça, maar het werd een simpele vangbal voor Oblak. Een tweede kans volgde snel, maar ook dit was zonder succes.
Gerechtigheid kwam er alsnog in de laatste minuut. Invaller Dembéle scoorde de 1-1 nadat hij door Messi was vrijgespeeld.
Al met al een teleurstellende topper met maar liefst 8 gele kaarten, 5 aan de kant van Atletico en 3 voor Barça.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Semedo, Piqué, Umtiti, Jordi Alba, Sergi Roberto (46. Rafinha), Busquets, Vidal (85. Malcom), Arthur (80. Dembéle), Messi, Suárez,

90. Dembéle 1-1