Nieuws Juli 2009

Tottenham Hotspur-Barça 1-1

In het Wembley stadion heeft Barça met 1-1 gelijk gespeeld tegen de Spurs. Guardiola koos vooral voor de jeugd. Spelers als Messi, Henry, Márquez en Maxwell zaten niet bij de wedstrijd selectie. Wie ook niet begon, was Henrique. De verdediger mocht op de bank plaatsnemen. De Spurs die al verder in de voorbereiding zaten had een sterke opstelling en begon met onder andere Modric, Huddlestone en Defoe. Voor Tottenham was het alweer het vierde oefenduel.

In de eerste 15 minuten waren er wat kleine kansen voor Barcelona. Onder andere een schot van Abidal en een kopbal van Gudjohnsen. De beste kans komt op naam van Pedro. De eerste goal valt in de 31ste minuut. Touré zet een solo in vanaf de middenstip en slalomde als een soort van Messi door de 16 meter heen. Op het laatste moment strandde de middenvelder bij een verdediger waardoor de bal recht in de voeten van Bojan kwam. Bojan twijfelde niet en maakte het mooi af. De Spurs zijn in de eerste helft ook gevaarlijk. Dit komt vooral door een sterk spelende Modric.

In de tweede helft stonden er 11 nieuwe spelers in het veld voor Barça. Waardoor Henrique zijn eerste duel voor Barça mocht spelen. Aan Tottenham kant was onder andere Keane ingevallen. Net als de eerste helft doen beide partijen niet voor elkaar onder. Tottenham was vooral met Huddlestone, en een enkele actie van Modric gevaarlijk. Ook Barça komt er een enkele keer goed uit. In de 82ste minuut wisten de Spurs de gelijkmaker binnen te koppen. Naar een voorzet van Ekotto wist Jake Livermore de bal achter Pinto te krijgen. Pinto zag er niet helemaal goed uit, en ook de verdediging liet Livermore erg vrij staan. Zonder al te veel bijzonderheden wordt de wedstrijd uitgespeeld en heeft Barça zijn eerste oefenduel afgesloten met een 1-1 gelijkspel.

1e helft:
Jorquera, Montoya, Cáceres, Fontas, Abidal, Touré, V. Sánchez, Gudjohnsen, Pedro, Bojan, Gai

2e helft:
Pinto, Muniesa, Henrique, Espasandín, Dalmau, Keita, Rueda, Jonathan dos Santos, Jeffren, Rochin, Edu Oriol.