Nieuws Oktober 2009

Twee Spaanse Arsenal-talenten terug naar Spanje?

Twee grote Spaanse talenten van Arsenal staan op de drempel om terug te keren naar hun vaderland.
Van de ene is dat min of meer bekend. Barcelona heeft meer dan serieuze belangstelling om Cesc Fabregas terug te halen naar de club, waar hij de jeugdopleiding doorliep voordat hij naar Engeland vertrok. Er is nu echter ook hevige concurrentie van Real Madrid. Naar verluidt hebben zij € 60 miljoen over voor de middenvelder die dan samen met Ribéry, Kaka, Alonso en Ronaldo een droomelftal moet vormen.,
De andere is Fran Merida. Hij werd in 2005 door Arsenal uit de Barcelona-opleiding gelicht. Hij speelde tot dusverre slechts drie duels voor de Gunners en werd één jaar uitgeleend aan Real Sociedad. Hij weigert om zijn aflopende contract te verlengen. Hij is echter ook zeer gecharmeerd van de andere club uit Madrid, dat hem graag wil inlijven.