Nieuws Mei 2023

Uitzinnige vreugde in Barcelona!!

Tienduizenden supporters bevolkten op maandag de straten van Barcelona. De beide kampioenschappen (van de mannen en de vrouwen) werden uitbundig gevierd door de culers. In een bus zonder dak. Van Spotify Camp Nou naar de Arc de Triomf.

Na een fotosessie vertrok de bus via Arístidis Maillol, Travessera de les Corts, Carrer Numancia, Carrer Berlín, Carrer París, Carrer Balmes, Carrer Pelai, Placa Catalunya, Carrer Fontanella, Passeig de Sant Joan om te eindigen bij de Arc de Triomf. Langs de route vele tienduizenden supporters die de spelers en speelsters toejuichten:

Campeones en de Cant del Barça.

Tot el camp (het hele stadion)

És un clam (schreeuwt het uit)

Som la gent blaugrana (wij zijn het blauwpaarse volk)

Tant se val d’on venim (waar we ook vandaan komen)

Si del sud o del nord (uit het zuiden of het noorden)

Ara estem d’acord (we zijn het er over eens)

Estem d’acord (er over eens)

Una bandera ens agermana (één vlag maakt ons tot broeders)

Blaugrana al vent (blauwpaars in de wind)

Un crit valent (een krachtige kreet)

Tenim un nom que el sap tothom (onze naam kent iedereen)

Barça, Barça Barça !!

Vuurwerk, confetti, vlaggen, shirts, sjaals. Een DJ om iedereen in de stemming te brengen (als ze dat al niet waren!!). “La liga is ours. The future too” (van de mannen) en “We play together, we win together” van het vrouwenteam.

Raphinha droeg de Braziliaanse vlag; Araújo de vlag van Uruguay. Pedri droeg de kleuren van zijn geboortestad. Kessié en Lewandowski dansten er lustig op los. Een gekkenhuis!! Ter Stegen keek zijn ogen uit en Araújo prees de supporters voor hun steun gedurende het hele seizoen.

Aitana en Alexia waren het er over eens: dank aan de supporters bij de wedstrijden. We gaan er alles aan doen om op 3 juni de Champions League te pakken!!. De festiviteiten duurden 3 uur. En voor sommigen nog wat langer. Het bier bleef maar vloeien.

Mesque un club: de spelers en speelsters, Xavi en alle andere trainers, de staf, de supporters, de schitterende stad, het bestuur, alle vrijwilligers. 4 jaar hard gewerkt om de titel weer te pakken.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com