Nieuws Juli 2018

US Tour: Barça vs AS Roma

FC Barcelona heeft dinsdag een test in Texas, wanneer zij het tegen het Italiaanse AS Roma opnemen in het AT & T-stadion met een capaciteit van 105.000 plaatsen. Dit is de tweede wedstrijd van de US Tour van Barça en plaatst ze tegenover het team uit Rome die hen in de kwartfinale fase hebben uitgeschakeld van de Champions League van vorig jaar.

De openingswedstrijd van de US Tour zag Barça 2-2 spelen tegen Tottenham en versloeg vervolgens de Premier League-team met 5-3 in de penalty shootout. Terwijl de meerderheid van de ploeg de reis van Los Angeles naar Dallas heeft genomen, zijn Denis Suárez en André Gomes teruggekeerd naar Barcelona nadat ze geblesseerd zijn geraakt in de wedstrijd tegen Tottenham, en Lucas Digne is in afwachting van nieuws over zijn toekomst.

Marc-André Ter Stegen heeft zich bij de groep aangesloten, maar het is onwaarschijnlijk dat de keeper dinsdag na een beperkte trainingstijd minuten gaat maken.

Net als Barça speelde Roma deze zomer ook tegen Tottenham in de International Champions Cup, waarbij ze met 1 -4 verloren. Ze hebben al hun sterspelers ter beschikking en zijn druk bezig geweest op de transfermarkt met het aantrekken van Javier Pastore, Justin Kluivert en Davide Santon.

Foto: www.fcbarcelona.com