Nieuws December 2011

Valdés: "Niemand verwachtte dit aan het begin van het seizoen"

FC Barcelona won zaterdagavond weer een wedstrijd in Camp Nou in stijl met 5-0 tegen Levante. Cesc Fàbregas scoorde twee doelpunten en daarnaast scoorden Isaac Cuenca, Alexis en Lionel Messi ook eenmaal. Met deze vijf doelpunten komt het totaal van Barça op 39 doelpunten in thuiswedstrijden en daar staat geen enkele tegentreffer tegenover. Víctor Valdés was uiteraard tevreden: “Het gaat erg goed. Aan het begin van het seizoen had niemand dit verwacht.” De keeper vervolgde met: “Dit zegt veel over het team en hoe we voetballen.” Valdés was ook positief over de tegenstander. “Ik ben tevreden en had meer te doen dan normaal in een thuiswedstrijd. Het geeft aan dat Levante een goed team is en ze hebben het ons niet gemakkelijk gemaakt.”

Puyol werd zaterdag uit voorzorg in de wedstrijd tegen Levante gewisseld. De verdediger was duizelig en zag niet helemaal helder na een botsing van zijn hoofd met die van Koné, verdediger van Levante. In de kleedkamer voelde Puyol zich al snel beter en is inmiddels volledig hersteld.