Nieuws Februari 2012

Valdés: “We moeten blijven geloven”

Víctor Valdés is ervan overtuigd dat de overwinning van dinsdag op Bayer Leverkusen heel belangrijk is voor het team. Het zo goed doen in Duitsland “houdt ons overeind in de competitie, wat belangrijk is voor ons. Tegelijkertijd geeft het ons inspiratie voor de Spaanse competitie.” Hij gelooft dat de manier waarop Barça presteerde in de BayArena een ideale voorbereiding is geweest voor wat de ploeg nog te wachten staat voor de rest van het seizoen. Valdés: “De Champions League zal haar invloed hebben op wat er in La Liga gebeurt.”

Zoals veel van zijn teamgenoten al duidelijk hebben gemaakt de afgelopen week, zei ook Valdés dat Barça moet blijven vechten om de voorsprong van Real Madrid van tien punten te verkleinen. “Als we kijken naar hoe het seizoen is verlopen, dan valt het niet te ontkennen dat we niet zo gepresteerd hebben in uitwedstrijden als we hadden gewild. En dat is waarom we tien punten achterlopen. Maar we moeten er bovenop blijven zitten. We laten ons hoofden niet hangen. We moeten blijven geloven en blijven vechten.”

Valdés wilde geen spektakel maken van het feit dat Piqué niet op het veld stond tegen Leverkusen. “Het is niet nodig om daar over door te blijven gaan. Hij is de beste centrale verdediger in de wereld en dat heeft hij altijd laten zien. Het was slechts de keuze van de coach.” Daar voegde hij aan toe: “Ik heb nergens iets van gemerkt dat hij veranderd zou zijn. Hij werkt harder dan ooit en hij is heel enthousiast over van alles.”

Ook Xavi Hernández was slechts een toeschouwer van de wedstrijd tegen Bayer 04. Valdés was het ermee eens dat het team de middenvelder miste. “Hij is een belangrijke speler voor ons. Hij doet er alles aan om zo snel mogelijk weer fit te zijn. Ik weet zeker dat hij zich binnenkort alweer meldt.”

Tot slot benoemde de keeper ook de geweldige vorm van Alexis Sánchez. “Hij is fenomenaal. Hij had geen aanpassingsproblemen en hij heeft alles tot nu toe tot in de perfectie gedaan. Alexis is een van de beste afmakers ter wereld.”