Nieuws November 2014

Valencia - Barça 0-1

De blaugrana’s hebben het altijd lastige uitduel tegen Valencia met 0-1 gewonnen. Kort voor tijd wist Sergio Busquets een afvallende bal in het net te schieten.

Het duel begon enerverend met twee ploegen die voor de winst gingen. Het team van
Luis Enrique had het meeste balbezit, maar de aanvallers konden te weinig ruimte vinden om gevaarlijk te worden. De spelers van Los Che vertrouwden op het reactievoetbal. Dit resulteerde in weinig kansen. Toch kreeg de thuisclub via Rodrigo een kans. Barça kreeg via Luis Suárez nog een mogelijkheid. Voor rust werd er, na nog een paar kleine kansjes, niet gescoord.

Los Che begon goed aan de tweede helft, maar was te slordig om het Barça echt lastig te maken. De thuisclub kreeg wederom via Rodrigo een grote kans om de score te openen, maar gelukkig stond Gerard Piqué goed opgesteld en kon de bal van de doellijn halen. Het spel bleef op en neer gaan. Halverwege de tweede helft kwamen er een aantal wijzigingen in het Catalaanse elftal. Dit betaalde zich al snel uit in het overwicht voor Barça, waarin het spel van de blaugrana’s minder slordig werd. Kort na de eerste wissel van het Catalaanse team werd een treffer van Suárez onterecht afgekeurd voor buitenspel. De keeper van de blaugrana’s moest hierna tot twee maal toe nog wel in actie komen door een goed schot van Negredo. Barça kreeg in de blessuretijd van het duel tot drie maal toe een corner te nemen. Uiteindelijk was het na de derde hoekschop raak. Neymar kopte de corner op doel, maar Diego Alves wist deze inzet nog weg te boksen. Deze bal kwam recht voor de voeten van Busquets, die niet twijfelde en de bal in de touwen schoot en zo voor de 0-1 eindstand zorgde.

Opstelling Barça: Bravo, Alves, Piqué, Mathieu (68’ Rakitić), Alba, Mascherano, Busquets, Xavi (79’ Rafinha), Neymar, Messi en Suárez (79’Pedro)