Nieuws Januari 2009

Verhuurde Henrique volgend seizoen in selectie Barça

Naast de vijf aankopen Alves, Cáceres, Hleb, Keita en Piqué haalde Barça afgelopen zomer een zesde speler binnen, die meteen werd uitgeleend aan het Duitse Bayer Leverkusen. De Braziliaan Henrique Adriano Buss, oftewel Henrique, doet het in het Ruhrgebied zo goed, dat coach Guardiola er eigenlijk al van overtuigd is, dat de 21 jarige centrale verdediger zich volgend seizoen bij de selectie van FC Barcelona mag melden.

Henrique is bij Bayer Leverkusen een vaste waarde in de defensie. Hij werd door Barça verhuurd, omdat hem door de komst van Piqué en Cáceres niet veel speelminuten gegarandeerd konden worden en men hem wilde laten kennis maken met het Europese voetbal. Bayer Leverkusen draait tot dusverre een prima seizoen en daar is Henrique mede debet aan. Hij is fysiek sterk, polyvalent en komt tijdens de wedstrijden met regelmaat mee naar voren.

Hij is door Barça voor de toekomst gehaald. Bij zijn vorige club Palmeiras maakte hij op jonge leeftijd al indruk. Leverkusen wil hem het liefst langer houden, maar ziet ook in dat de progressie van de jongeling niet onopgemerkt is gebleven bij de Technische staf van Barcelona.