Nieuws Oktober 2016

Verlengingen voor Neymar en Mascherano

Mascherano verlengt zijn contract!
Javier Mascherano zette onlangs zijn handtekening onder een verbeterd contract met FC Barcelona, een deal dat hem tot juli 2019 verbindt aan de Club. Bij de ondertekening waren President Josep María Bartomeu, vicepresident Jordi Mestre en technisch directeur Robert Fernández aanwezig.

Mascherano is een van de vier captains van FC Barcelona en arriveerde zeven jaar geleden bij de Club. Sindsdien speelde hij 290 wedstrijden, te weten: 176x in La Liga, 39x tijdens de Copa del Rey, 59x in de UEFA Champions League, tien keer Spaanse Super Cup, twee keer UEFA Super Cup en vier wedstrijden in de FIFA Club World Cup.Als een van de pijlers van het team won de Argentijns international niet minder dan zeventien prijzen in zijn tijd tot dusver bij Barça.Met uitzondering van de Club World Cup Finale tegen Santos in 2012 heeft Mascherano in iedere finale met Barça gespeeld sinds hij toetrad tot de Club.

Ook Neymar blijft bij FC Barcelona!
De Braziliaan zal zijn handtekening aanstaande vrijdag zetten dat hem tot juni 2021 aan FC Barcelona verbindt.

Neymar kwam van de Braziliaanse club Santos naar FC Barcelona in het seizoen 2013/14. Sinds zijn komst naar Barça is de aanvaller gegroeid tot één van de beste spelers ter wereld. De man met het rugnummer 11 werd derde in 2016 in de strijd om de Gouden Bal achter winnaar en ploeggenoot Leo Messi. Neymar, samen met de Argentijn en Luis Suárez, maakt deel uit van het meest spectaculaire aanvalstrio van de wereld. Het trio scoorde 122 doelpunten in het seizoen 2014/15 en 131 doelpunten in het afgelopen seizoen een record!

Wat betreft de trofeeën heeft hij alles met Barça gewonnen, een totaal van negen prijzen: tweekeer La Liga, twee keer de Copa del Rey, één keer Champions League, één keer UEFA Super Cup, twee keer Spaanse Super Cup en één keer de FIFA Club World Cup. Neymar speelde een sleutelrol in alle successen met belangrijke doelpunten in de 3-1 overwinning op Juventus in de Champions League finale 2015 en in de 2-0 overwinning na verlenging op Sevilla in de finale van de Copa del Rey van vorig seizoen.

De Braziliaan heeft 149 wedstrijden gespeeld voor Barça en scoorde 90 doelpunten sinds zijn komst in 2013. Dit seizoen heeft Neymar vijf keer het net laten bollen voor het team van Luis Enriq