Nieuws Juli 2013

Vilanova: "Afellay mag verhuurd worden."

Ibrahim Afellay mag dit seizoen opnieuw verhuurd worden. Dit liet trainer Tito Vilanova dinsdag weten op de persconferentie. De uitleenperiode bij Schalke 04 was geen succes, maar wellicht vergaat hem nu beter. PSV staat open voor een huurperiode van de speler die doorbrak in Eindhoven.

Vilanova ging ook nog in op het vertrek van Thiago Alcántara naar Bayern München. "Ik vind het jammer dat hij is vertrokken, maar niet dat hij door Josep Guardiola is weggehaald. Ik wens hem het allerbeste, ik hoop dat het goed met hem gaat. Ik had graag gezien dat hij was gebleven, maar hij wist tegen wie moest opboksen: Xavi, Andrés Iniesta en Cesc Fàbregas. Er kunnen er maar twee spelen. Als hij in vorm was, speelde hij altijd vijftig procent van de minuten. Maar in belangrijke wedstrijden koos ik liever voor die andere drie."

Over de ontstane situatie tussen hem en Pep Guardiola wilde Vilanova ook nog wat kwijt. "De buitenwereld hoeft niets van privédingen mee te krijgen, maar Guardiola slaat hier volledig de plank mis. Niemand van het bestuur heeft mijn ziekte gebruikt om hem aan te vallen. De club heeft er alles aan gedaan om mij te helpen. Guardiola heeft mij in New York een keer opgezocht, aan het begin. Maar tijdens mijn herstel was ik daar nog eens twee maanden en heb ik hem niet gezien. Hij was mijn vriend, ik had hem nodig, maar hij was er niet. Ik had op een andere manier gehandeld. En dit is het laatste wat ik over dit onderwerp wil zeggen", aldus Vilanova.