Nieuws December 2012

Vilanova prijst spelers voor geweldige serie

Op de persconferentie na afloop van het duel met Atletico Madrid (4-1 winst), stak Tito Vilanova zijn trotsheid op de ploeg niet onder stoelen of banken. "Om tot elf namen te komen voor de opstelling is lastig, want ik moet goede spelers teleurstellen." Dit keer was David Villa het kind van de rekening, de aanvaller mocht pas tegen het einde van de wedstrijd opdraven.

Over de wedstrijd zei de coach van Barça het volgende: De gelijkmaker van Adriano was erg belangrijk want tot dat moment was het voor ons erg lastig om er doorheen te komen. Adriano speelt momenteel op een geweldig niveau, hij is door een programma gegaan om fitter te worden en dat werpt nu zijn vruchten af. Het belangrijkste is voor hem dat hij zich goed voelt. Het doelpunt van Adriano gaf ons een enorme steun in de rug, vanaf dat moment gaven wij haast geen kans meer weg", aldus Vilanova die niet wilt spreken over een gelopen koers. “We hebben dan wel veel punten, maar dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk ging. We hebben wel degelijk strijd moeten leveren om al die wedstrijden te winnen, misschien lukt dat straks niet meer. De Spaanse competitie is zwaar en allerminst saai.” De coach reageerde daarmee op uitspraken van Diego Simeone. De trainer van Atletico Madrid stelde dat de Blaugranas in een andere competitie speelt als de rest van de ploegen.

Aan het einde van de persconferentie had Vilanova nog lovende woorden over doelpuntenmaker Sergio Busquets: '' In alle simpelheid speelde hij een spectaculaire wedstrijd. Op zijn positie is hij de beste in de wereld, en hij kan alleen nog maar beter worden".