Nieuws September 2012

Villa: “Belangrijk om overtuigend te winnen”

De spelers van FC Barcelona waren blij met de overwinning op Getafe. Vooral David Villa kon zijn geluk niet op na zijn doelpunt. De Spaanse aanvaller, die de vierde goal van de avond maakte, was optimistisch na de wedstrijd. “Ik voel me elke dag beter. Ik moet geduldig zijn en hard blijven werken. Elke speler wil zich graag goed voelen op het veld en het beste gevoel komt wanneer je scoort. Ik ben blij dat ik bij kon dragen aan de overwinning van het team,” aldus El Guaje.
Hij legde ook de manier waarop hij zijn doelpunt vierde uit: “Ik word opnieuw vader! Mijn zoontje wordt verwacht in februari en ik ben heel blij dat ik dit doelpunt aan hem mocht opdragen.” Villa sprak ook meer specifiek over Getafe: “Het is een gegeven, het is altijd lastig om hier te spelen en te winnen. Overtuigend winnen in Getafe is dan ook heel belangrijk voor ons. We markeren deze wedstrijd altijd op de kalender als een van de lastigste uitwedstrijden van het seizoen. Daarbij komt ook nog eens dat we hier vorig jaar punten lieten liggen, en daarom zijn we dubbel zo blij.”
Over de mogelijkheid dat Villa in de toekomstige opstellingen voorkomt, zei hij: “Dat ligt aan de coach. Ik ben in optimale vorm. Natuurlijk zijn de andere spelers die op mijn positie spelen beter voorbereid omdat ik zo lang aan de kant heb gestaan, maar ik voel me goed. Ik ben sterk en gretig.”

Gerard Piqué en Xavi Hernández spraken ook nog met de pers over de wedstrijd tegen Getafe.
Piqué: “We speelden een goede wedstrijd. De omstandigheden waren niet optimaal, omdat velen van ons terugkwamen van wedstrijden met onze nationale teams en we misten een paar spelers wegens blessures. Maar het veld was in goede staat en we domineerden de wedstrijd. Het is koud hier als je later in het jaar komt!”
Over het huidige puntenverschil met Real Madrid: “We hebben slechts vier wedstrijden gespeeld, het verschil is nog niet zo belangrijk. We voelen ons echter wel goed. We hebben vier van de vier wedstrijden gewonnen; zo moeten we doorgaan.”

Xavi: “We hebben goed gevoetbald, we domineerden vanaf het begin. Ze zetten alles vast achterin, maar we speelden op hoog niveau en verdienden de overwinning. We speelden met veel intensiteit en spanning, hadden het balbezit, verloren de bal niet onnodig, en we maakten geen domme overtredingen. We zijn vooruitgegaan; het team speelde vandaag erg goed. Persoonlijk voel ik me ook geweldig, fris. Thiago speelde een uitstekende wedstrijd, net als Cesc. Busquets bracht ons zoals altijd balans en startte het opbouwen van achteruit… Het is moeilijk om hier te spelen, dus we moeten trots zijn op hoe we gespeeld hebben.”
Over Real Madrid (de uitslag Sevilla – Real was nog niet bekend): “We zullen zien hoe die wedstrijd afloopt, maar het zou goed zijn als ze niet zouden winnen. Het zou ons een belangrijk voordeel geven en al binnenkort komen ze naar het Camp Nou. We zullen het zien.”
Over de Champions League: “Ik heb er heel veel zin in en ben heel gretig. We beginnen thuis en we moeten winnen. We zijn allemaal gemotiveerd, tot dusver hebben we alle punten in La Liga te pakken en we willen ook onze Champions League campagne beginnen met een overwinning.”