Nieuws Maart 2013

Villa: “Blij met de goals en assists”

De Spaanse aanvaller van Barça, David Villa, heeft een geweldig week achter de rug met zijn gescoorde doelpunten tegen AC Milan en Rayo Vallecano. Bij zijn doelpunt tegen AC Milan, was duidelijk te zien dat dit als een bevrijding werkte voor de aanvaller en was de emotie duidelijk zichtbaar op zijn gezicht.

In de wedstrijd tegen Rayo was Villa één van de sterren van de wedstrijd, hij scoorde het eerste doelpunt en bereide de twee doelpunten van Messi voor. In een interview voor Barça TV legde hij uit: “Ik ben blij dat ik het team kon helpen met doelpunten en de assists. In deze twee wedstrijden voelde ik me echt waardevol voor het team. Ik ben erg blij met hoe ik het deed en ik wil doorgaan op deze voet om zo het team te helpen naar het einde van de competitie en naar de Champions League finale”.

Volgens Villa heeft de overwinning op AC Milan het team een enorme boost gegeven: "We wisten dat we het konden, maar het resultaat van de eerste wedstrijd was slecht, dus we moesten enorm ons best doen en dat hebben we laten zien op het veld. De spelers zijn blij met deze twee goede resultaten, speciaal die van dinsdag, maar ook zondagavond was de wedstrijd veeleisend".

Na de basisplaatsen in de laatste twee wedstrijden, ga Villa toe dat het een goed gevoel was voor hem: "Fysiek ben ik op mijn best, ik ben van alle kleine problemen af en ik ben blij me weer goed te voelen. Ik heb hard gewerkt om mijn problemen op te lossen en ik ben blij om in dit stadium van het seizoen doelpunten te scoren en genoeg speeltijd te krijgen".

Villa is er ook klaar voor om te spelen waar hij nodig is, op de linkerkant of in het centrum: "Ik heb in de wedstrijden van Barça en Spanje laten zien dat ik aan de buitenkant kan spelen, maar hoe dichter ik bij het doel speel, hoe makkelijker het is voor mij, want ik ben altijd een nummer 9 geweest".