Nieuws Januari 2012

Villarreal - Barça 0-0

FC Barcelona heeft opnieuw niet weten te winnen. In El Madrigal wisten Villarreal en Barça niet te scoren: 0-0.

De eerste helft begon rustig. Barça bouwde op, Villarreal zat er scherp op. Die scherpte was bij de Blaugrana's ver te zoeken, wat zelfs resulteerde in een kans voor Villarreal. Aan de andere kant was er een prima kans voor Messi, maar die zag zijn lobje over Lopez nét over gaan. De eerste helft brandde uit als een kaars, ondanks het overschot aan balbezit voor de Catalanen.

Waar Barça tegen Málaga wel fel uit de kleedkamer kwam, zat dit er vanavond niet in. Barça miste snelheid voorin (Adriano en Alves waren de geïmproviseerde vleugelaanvallers), Xavi en Fabregas speelden ver onder hun niveau. De enige die wel goed speelde, was het wonderkind uit Rosario: Messi. Toch wist ook hij niet het net te vinden. Even leek er hoop te ontstaan, toen Tello debuteerde in de Liga en de Catalanen vleugels gaf. Het leverde zelfs een schot van Fabregas op, maar Lopez wist deze via de lat uit zijn goal te houden. Messi schoot nog twee keer op de goal van de thuisploeg, maar ook deze pogingen zorgden niet voor een voorsprong. Na precies 92 minuten was het gedaan en dropen de ploegen af, zonder gescoord te hebben.

Het gat met Real Madrid is nu al zeven punten, die eerder op zaterdagavond met 3-1 wisten te winnen van Real Zaragoza. Er zijn nog 18 wedstrijden te spelen, de eerstvolgende tegenstander van Barça is Real Sociedad.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Puyol, Mascherano, Piqué (60': Sanchez), Abidal, Busquets, Cesc, Xavi (76': Thiago), Alves, Messi en Adriano (76': Tello).

Bekijk hier de samenvatting van Sport1.