Nieuws Juli 2020

Villarreal - FC Barcelona 1-4

FC Barcelona heeft op zondagavond op bezoek bij Villarreal drie noodzakelijke punten mee richting Catalonië genomen. Barça begon aan de wedstrijd met maar liefst 7 punten achterstand op lijstaanvoerder Real Madrid, waardoor er sprake was van een wedstrijd van enorm belang. Barça speelde een goede wedstrijd waarin onder andere Griezmann en Ansu Fati tot scoren kwamen.

Barça heeft nog vier duels voor de boeg in La Liga en moet hopen op meer dan één misstap van Real Madrid om nog tot kampioen gekroond te worden. In het Estadio de la Cerámica was Barça bij vlagen niet te stoppen en de ploeg van Setién kwam al vlug op voorsprong. Na een mooie aanval stoomde Jordi Alba op aan de linkerflank en zijn voorzet werd door Pau Torres in eigen doel gewerkt. Even later stond Vidal echter te slapen bij een tegenaanval. Een counter van de gele brigade van Villarreal kwam via Santi Cazorla terecht bij Gerard Moreno. Uit de rebound schoof hij de bal in het dak van het doel.

Nog voor rust stelde Barça echter orde op zaken. Eerst was Messi weer eens beslissend met een buitenaardse dribbel richting de zestien. Zijn pass kwam terecht bij Suárez die vanaf de rand van de zestien binnen schoot. Zijn schot werd van richting veranderd en belandde in de verre hoek. De mooiste goal van de avond viel even later, vlak voor rust. Messi was op de rand van de 16 slim genoeg om met een hakbal Griezmann te bereiken, die met een stift van bijzonder hoge schoonheid het net vond. In de tweede helft vielen de jongelingen Puig en Fati nog in. Laatstgenoemde maakte vlak voor tijd met een schot in de korte hoek na een mooie dribbel de 1-4. Even eerder was wegens buitenspel nog een doelpunt van Leo Messi afgekeurd. Door de zege is La Liga nog niet uit zicht. Op woensdag 8 juli wacht in eigen huis de stadsderby tegen hekkensluiter Espanyol.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Semedo ('60 Puig), Piqué ('82 Araujo), Lenglet, Alba; Sergi Roberto, Busquets ('73 Braithwaite), Vidal; Messi, Suárez ('60 Rakitic), Griezmann ('72 Fati)

Foto: www.fcbarcelona.cat