Nieuws Maart 2011

Villarreal tegen Barça gaat door

De voetbalwedstrijden in de Primera División kunnen aankomend weekend gewoon doorgaan. De rechtbank in Madrid heeft namelijk de staking verboden. Dit houdt in dat FC Barcelona zaterdagavond om 22:00 uur de uitwedstrijd tegen Villarreal zal spelen.

Er was door de clubs tot een staking opgeroepen doordat er een conflict is met de regering over de inkomsten van televisiegelden, maar volgens de rechterbank in Madrid, kan de speelkalender niet worden veranderd. Zes clubs uit de Primera División, waaronder Espanyol, Sevilla en Villarreal, hadden een rechtszaak aangespannen, omdat ze het niet eens waren met de staking.

De clubs willen namelijk een tv-model naar Engels- en Italiaans voorbeeld, waarbij alle wedstrijden achter een decoder worden aangeboden. In Spanje bepaald de wet dat er minimaal één wedstrijd per speelronde live op een publieke zender te zien moet zijn, zonder dat de zender hiervoor moet betalen.