Nieuws Juli 2023

Vitor Roque nieuwe aanwinst

De Braziliaanse aanvaller tekent met ingang van het seizoen 2024/25 een contract tot en met het seizoen 2030/31. Volledige naam: Victor Hugo Roque Ferreira. FC Barcelona en de huidige club van Vitor, Club Athletico Paranaense, hebben een overeenkomst gesloten.

Vitor staat bekend als een groot talent voornamelijk spelend in de spits, die ook op de flanken vooruit kan. Gevaarlijk voor de goal, goed in de passing en een echte teamplayer. Slechts 18 jaar oud en al goed voor meer dan 50 wedstrijden in de Braziliaanse competitie.

Debuut op 16-jarige leeftijd bij Cruzeiro. Na 6 wedstrijden de overgang naar de Braziliaanse serie A met Athletico Paranaense. Hij speelde ook wedstrijden in de Copa Libertadores.

Ondanks zijn jonge leeftijd al heel wat ervaring!! En wat te denken van zijn 6 doelpunten tijdens het Zuid-Amerikaanse toernooi onder 20 jaar. Hij was daarmee topscoorder van het toernooi. Een knappe prestatie! Nu maar hopen dat hij deze lijn voortzet bij FC Barcelona.

Namens de Fan Club Barcelona Olanda van harte welkom en heel veel succes.

Visca Barça!!

foto:fcbarcelona.com