Nieuws September 2015

Vizier op de Champions League

Dinsdagavond staat voor Barça het tweede duel in de Champions League op het programma. In Camp Nou wacht het thuisduel tegen Bayer Leverkusen. De eeste wedstrijd in de Champions League dit seizoen was het lastige uitduel tegen AS Roma, waarin met 1-1 werd gelijkgespeeld.

Voor het treffen tegen de Duitse club gaf Luis Enrique een persconferentie. De coach van de Blaugrana’s gaf al prijs dat hij een spannend duel wordt. “Bayer Leverkusen heeft laten zien een lastige tegenstander te zijn. Daarom belooft het een aantrekkelijk duel te worden en denk ik dat dit een belangrijke wedstrijd in de poule gaat worden”, aldus Lucho, die vervolgde met: “Leverkusen speelt anders dan veel andere Duitse ploegen en we zullen snel het verschil moeten maken. Het is dan ook vervelend dat we Lionel Messi moeten missen.”

De Argentijnse sterspeler is niet de enige speler die Enrique moet missen. Jordi Alba is weer volledig wedstrijdfit verklaard door het medische team van de club en dat komt goed uit aangezien Adriano Correia een lichte blessure overgehouden heeft aan de competitiewedstrijd tegen Las Palmas. Naast Messi en Adriano zijn tevens Rafinha, Vermaelen en Bravo nog altijd geblesseerd en zullen de wedstrijd vanaf de tribunes van Camp Nou moeten bekijken.

Coach Luis Enrique heeft de volgende 18 spelers geselecteerd voor het Champions League-duel in Camp Nou: Ter Stegen, Masip, Douglas, Piqué, Rakitić, Busquets, Alves, Iniesta, Suárez, Neymar, Mascherano, Bartra, Munir, Alba, Sandro, S.Roberto, Mathieu en Gumbau van Barça B.

De wedstrijd wordt woensdag live uitgezonden door SBS6 en Sport1. Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.