Nieuws Maart 2011

Volgende speelronde uitgesteld

De aanstaande speelronde op 2 en 3 april is door de Spaanse profliga uitgesteld, omdat er nog altijd geen oplossing is in het conflict tussen de Spaanse regering en de clubs uit de profcompetities.

De profclubs willen namelijk een tv-model naar Engelse- en Italiaans voorbeeld, waar alle wedstrijden achter de decoder worden aangeboden. In Spanje bepaald de wet dat er minimaal een wedstrijd live op het open kanaal te zien moet zijn. De clubs zijn het er echter unaniem over eens dat deze extra inkomsten noodzakelijk zijn.

Een boycot dreigde ook, alleen is er vooralsnog besloten tot alleen een uitstel van de volgende speelronde. Wellicht dat er voor die tijd nog een oplossing komt, dan gaan de wedstrijden natuurlijk wel gewoon door.