Nieuws Oktober 2022

Volgende tegenstander: FC Bayern München

Pagina’s genoeg om te vullen over deze topclub. Opgericht in 1900. Sinds 2005 speelt Bayern zijn wedstrijden in de Allianz Arena. Capaciteit: 74.024 toeschouwers. Trainer: Julian Nagelsmann.

Bayern is de succesvolste club van Duitsland. Franz Beckenbauer heeft de club groot gemaakt. In het seizoen 62/63 speelden ze voor het eerst Europees voetbal in de Jaarbeursstedenbeker. In 1963 werd de Bundesliga opgericht. Bayern moest starten in de Regionalliga. Na 2 seizoenen volgde promotie naar de Bundesliga waar Bayern nooit meer uit weg zou gaan.

Nog een grootheid: in 1970 werd Udo Lattek trainer. Resultaat: een kampioenschap, de meeste punten en de meeste doelpunten. Vele kampioenschappen volgden. Er werden ook diverse Europacups 1 gewonnen. In totaal 6 maal de Europacup 1/ Champions League, 32x het landskampioenschap, 20x de Duitse beker, 10x de Supercup, 6x de Ligapokal en in totaal 14 x Europese bekers.

Bekende trainers: Udo Lattek, Jupp Heynckes, Franz Beckenbauer, Ottmar Hitzfeld, Louis van Gaal, Andries Jonker (a.i.), Josep Guardiola, Carlo Ancelotti, Hans-Dieter Flick en tot halverwege dit seizoen: Julian Nagelsmann. Gemiddeld gesproken allemaal geweldige trainers!

Spelers? Te veel om op te noemen: Neuer, Matthijs de Ligt, Pavard, Hernández, Mazraoui, Kimmich, Gravenberch, Sané, Choupo-Moting, Mané, Muller, Zirkzee. Wat een selectie. Topspelers in elke linie. Niet voor niets 12 punten uit 4 wedstrijden in de CL.

Meest gespeelde wedstrijden: Sepp Maier (674). Meest aantal doelpunten: Gerd Muller+ (531). 2e plaats: Robert Lewandowski (344). Robert scoort veel en zal dat nu ook willen doen!!

FC Barcelona is afhankelijk van het resultaat van de wedstrijd Inter tegen Viktoria Plzen (18.45). Als Inter wint is Barca uitgeschakeld.

Het is dan zaak om de 3e plaats in de poule te pakken door te winnen van Bayern (21.00). We geven niet op tot het laatste fluitsignaal.

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com