Nieuws Maart 2013

Voorbereiding FC Barcelona in Azië

Barça zal komende zomer drie oefenwedstrijden in Azië spelen. De tegenstanders in deze oefenserie zijn nog niet bekend, maar de data van de wedstrijden zijn al wel door FC Barcelona bevestigd. De Catalanen spelen op 4 augustus in Shanghai, China, de eerste oefenwedstrijd. De tweede wedstrijd is op 7 augustus in Bangkok, Thailand. Tot slot speelt FC Barcelona drie dagen later in Kuala Lumpur, Maleisië, het laatste duel.

Dit is de tweede keer dat er een oefenserie in Azië wordt afgewerkt. In 2010 werden er twee wedstrijden gespeeld. Het eerste duel was tegen het K-League All-star elftal in Seoul. Barça wist dit oefenduel door doelpunten van Zlatan Ibrahimović,
Lionel Messi (2 maal), Jonathan Soriano en Víctor Sanchéz met 5-2 te winnen. Het Chinese Guoan FC was in Peking de tweede tegenstander van de Catalanen. Door doelpunten van Sergi Roberto, Nolito en Zlatan Ibrahimović eindigde deze oefenwedstrijd in 3-0 in het voordeel van de Blaugrana’s. .

Eerder werd de oefenwedstrijd tegen Bayern München bevestigd. Deze wedstrijd zal op 24 juli plaatsvinden. Josep Guardiola is dan al coach van de club uit Zuid-Duitsland.