Nieuws Augustus 2012

Voorbereiding ontmoeting PSG

De voorbereidingen voor de volgende vriendschappelijke wedstrijd, ditmaal tegen het Franse Paris Saint-Germain, zijn in volle gang. De Barça-spelers werkten zowel donderdag als vrijdag een aantal trainingssessies af, waaronder op veld nummer één van Ciutat Esportiva; dat veld is, net als in Camp Nou, voorzien van een geheel nieuwe grasmat.

De training van donderdagavond werd bekeken door niemand minder dan ex-Barça speler Gaby Milito, die daarna sprak met een aantal van zijn ex-ploeggenoten. Op diezelfde dag meldde Jordi Alba zich op het Ciutat Esportiva om daar zijn nieuwe teamgenoten en zijn nieuwe coach, Tito Vilanova, te begroeten. Van diezelfde Vilanova heeft hij een aantal dagen vrij gekregen na zijn inspanningen op het EK en de Olympische Spelen, al wilde Alba het liefst meteen gaan trainen. 8 augustus zal hij waarschijnlijk wel onderdeel uitmaken van de selectie die naar Gotenburg vliegt om te spelen tegen Manchester United.

Vrijdag voegden de andere Olympiërs van Barça, namelijk Martín Montoya en Cristian Tello, zich weer bij de selectie voor de laatste training vóór de vriendschappelijke wedstrijd tegen PSG. Jonathan Dos Santos trainde apart van de groep wegens een lichte verrekking in zijn dij, en ook Adriano trainde niet met zijn teamgenoten, nadat hij op donderdag zijn enkel verzwikte. De Braziliaan is daardoor helaas ook afgevallen voor de wedstrijdselectie voor Parijs.