Nieuws Januari 2012

Voorbereiding op Betis

Na de bekerwedstrijd tegen Osasuna, is Guardiola samen met zijn spelers begonnen met de voorbereiding op de wedstrijd van zondagavond tegen Real Betis uit Sevilla. Op het trainingsveld stonden alle beschikbare spelers uit het eerste elftal, plus Barça B spelers Cuenca, Montoya, Sergi Roberto en Dos Santos.

Naast de geblesseerde spelers, dient Guardiola het ook enige tijd zonder Keita te moeten stellen. De Milanese middenvelder is door bondscoach opgenomen voor de selectie voor de Afrika Cup. De wedstrijden voor de Afrika Cup vinden plaats van 21 januari tot en met 12 februari 2012. Mocht Mali de finale halen, dat mist Keita in ieder geval vijf competitie wedstrijden en de dubbele confrontatie met Real Madrid voor de Copa del Rey.

De zaterdag training begon met een warm applaus van alle spelers en coaches voor Victor Valdés, want zaterdag vierde hij zijn dertigste verjaardag.