Nieuws December 2008

Voorbereiding op Real Madrid gestart

Vandaag is tijdens de training de voorbereiding begonnen op de topper van aanstaande zaterdag tegen Real Madrid. Terwijl in de Spaanse hoofdstad de nodige strubbelingen zijn, is het in Can Barça relatief rustig, ondanks de 2-3 thuisnederlaag tegen Shakhtar.

Op de training ontbrak alleen Aleksandr Hleb die met een lichte koorts thuis achter bleef. De training vond, zoals gebruikelijk in de dagen voor een belangrijke wedstrijd, achter gesloten deuren plaats. Wel was er plaats voor een opvallende toeschouwer. Sven-Gorän Eriksson, tegenwoordig bondscoach van Mexico, volgde de training op de voet.

Het achttal spelers dat eerder deze week vrijaf had gekregen, was ook weer op de training present. Dit betekent dat trainer Pep Guardiola over een nagenoeg fitte selectie kan beschikken. Alleen Andrés Iniesta is nog steeds herstellende van een blessure en ook de topper tegen Los Merengues zal voor hem nog te vroeg komen.