Nieuws April 2017

Voorbeschouwing Barça-Juventus

Voor de tweede ronde op rij, dit keer tegen Juventus, zal FC Barcelona gedwongen worden om vroeg en veel te scoren in het Camp Nou om de zware nederlaag in Turijn ongedaan te maken en de volgende ronde te halen van de Champions League.

"Het was een zwaar verlies, maar we zijn er klaar voor." zei middenvelder Andrés Iniesta op zijn pre-game persconferentie op dinsdag. "We kunnen twijfel zaaien bij de tegenstander en zo de rollen om draaien."

Maar slechts een overwinning zal niet volstaan voor Barça, die de wedstrijd aanvangen met een 3-0 achterstand. FC Barcelona zal meer dan drie keer moeten scoren om de aspiraties waar te maken om voor de achtste keer in tien seizoenen Champions League de halve finales te bereiken.

Barça kwam in de kwartfinale dankzij de mooiste comeback in Champions League geschiedenis, waarin ze Paris Saint Germain in Camp Nou met 6-1 versloegen. Het is alweer zes weken geleden sinds die memorabele avond..... De spelers en fans zijn daardoor in de aanloop naar de wedstrijd op woensdagavond zeer optimistisch.

TEAMNIEUWS

FC Barcelona
Aanvaller Lionel Messi voert de topscorerslijst van dit seizoen in de Champions League aan met 11 goals.. Neymar en Arda Turan, met ieders vier goals, staan op plek negen op de lijst tezamen met negen andere spelers waaronder Juve-speler Paulo Dybala... Barça's schotpercentage is 27,4% in het toernooi. Sinds de komst van Luis Enrique als coach, won Barça alle 15 Champions League wedstrijden in Camp Nou, scoorde 50 goals en incasseerde het slechts zeven doelpunten.. Bovendien scoorde Barça drie of meer doelpunten in zeven van hun laatste acht thuiswedstrijden in het toernooi... In drie Champions League optredens dit seizoen heeft Neymar vier goals gescoord en vijf assists. Neymar, Gerard Piqué, Ivan Rakitić, en Luis Suárez zijn allen bij een gele kaart geschorst voor de heenwedstrijd van een mogelijke halve finale.

Juventus
Ondanks het behalen van de kwartfinales voor de tiende keer sinds 1992, is Juve er in geslaagd dit voor de derde keer in vijf seizoenen te bewerkstelligen. En gaan ze op zoek naar de tweede halve finaleplaats in de laatste drie edities... 'De Oude Dame' gaat voor een vijfgame Champions League winning-streak en zijn een van de twee teams die dit seizoen nog niet verloren hebben... Juventus heeft al 441 minuten geen doelpunt meer tegen gekregen, de laatste keer was in november tijdens de groepswedstrijd tegen Sevilla... Juan Cuadrado, Sami Khedira en Mario Mandžukić zijn allen één gele kaart verwijderd van een schorsing.