Nieuws December 2017

Voorzitter wilt dat Sergi blijft

Sergi Roberto wordt al weken in verband gebracht met onder meer Real Madrid, Manchester United, Chelsea en Juventus, maar de middenvelder is niet van plan om te vertrekken bij Fc Barcelona, zo gaf de Spanjaard al eerder aan. Speler en club zijn nog steeds in onderhandeling om zijn huidige verbintenis, die afloopt in de zomer van 2019, te verlengen en Fc Barcelona is duidelijk over de toekomst van de pupil.

Josep Maria Bartomeu, voorzitter van de Catalaanse grootmacht, zegt via de officiële kanalen van de topclub dat hij hoopt dat zijn werknemer eeuwig trouw zweert aan Barcelona. "De toewijding van Roberto aan de club en zijn teamgenoten, zijn nederigheid… Het zijn allemaal dingen die wij enorm waarderen. Hij zal altijd gelinkt blijven aan onze club." "Hij moet hier nog vele jaren blijven", aldus Bartomeu, die maandag een prijs uitreikte aan de middenvelder.

Hij wordt door de eigen club gezien als de meest sportieve speler van Barça. "Je moet bij Barcelona met pensioen gaan", vervolgt Bartomeu tegen Sergi Roberto. "Dat zou ons erg blij maken." De preses verwijst ook nog even naar de legendarische 6-1 overwinning tegen Paris Saint-Germain: "Ik heb veel comebacks gezien, maar hij heeft ons de moeder alle comebacks geschonken!"

foto:www.fcbarcelona.com