Nieuws November 2010

Vriendschappelijke interlands

Voor diverse vriendschappelijke interlandwedstrijden zijn 13 Barça spelers opgeroepen door hun bondscoach.
Daarnaast spelen een aantal spelers van FC Barcelona woensdagavond tegen elkaar bij Brazilië - Argentinië en Portugal - Spanje.

Portugal - Spain
In Lisabon om 22:00 uur is de aftrap waarvoor de Spaanse bondscoach Vicente del Bosque de gebruikelijke acht Barça spelers opgeroepen heeft: Valdés, Villa, Puyol, Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta en Pedro. Daarbij zal Pedro waarschijnlijk niet inzetbaar zijn omdat hij kampt met acute buikgriep (gastro-enteritis). De laatste keer dat deze twee landen elkaar troffen op het voetbalveld was tijdens het WK. Spanje won toen met 1-0 door een goal van David Villa.

Brazilië - Argentinië
In Doha (Qatar) speelt Lionel Messi om 18.00 uur met Argentinië tegen zijn oude vriend Ronaldinho. Voor Argentinië is tevens Mascherano opgeroepen en voor Brazilië Alves en Adriano.

Engeland - Frankrijk
Wembley is om 21:00 uur het toneel voor de twee landen die een teleurstellend WK hebben beleefd. Abidal is door de Franse bondscoach Laurent Blanc weer voor het eerst opgeroepen sinds de uitschakeling in Zuid Afrika.

Nederland - Turkije
Woensdagavond zal er tevens meer Catalaanse interesse zijn voor deze oefeninterland aangezien Ibrahim Afellay opgeroepen is voor het Nederlands elftal. De wedstrijd wordt gespeeld vanaf 20:30 uur in de Amsterdam Arena.

Training overige spelers
De vijf spelers die niet opgeroepen zijn voor een interlandwedstrijd (Pinto, Maxwell, Bojan, Keita en Jeffren) hebben woensdagmiddag getraind in het Ciutat Esportiva Joan Gamper. De trainingsgroep werd (zoals inmiddels gebruikelijk) aangevuld met Barça B spelers Thiago, Fontàs, Benja, Planas, Rochina, Masip, Edu Oriol en Abraham. Donderdag eind van de dag worden alle internationals terug verwacht voor een training ter voorbereiding op de wedstrijd van zaterdag tegen Almeria.