Nieuws April 2024

Vrouwen FC Barcelona onderuit

Dat gebeurt niet vaak! Dat de vrouwen van Barça hun wedstrijd verliezen. In dit geval de halve finale van de Champions League tegen het lastige Chelsea. De Engelse vrouwen hebben een ploeg die je in La Liga niet tegenkomt.

Nodig bij Barça: een echte spits, een nummer 9. Paralluelo doet haar stinkende best maar dat is niet genoeg. Moet ook gezegd worden dat Chelsea beslagen ten ijs kwam. Vanuit een degelijke organisatie (waaronder de sterke verdediging) hadden ze de wedstrijd in handen.

36.000 toeschouwers zagen de 1e kansen voor Barça. Vooral Paralluelo was redelijk gevaarlijk. Maar er stond een muur aan verdedigers bij de Engelsen. Gevolgd door een aantal uitvallen. In de 40e minuut wat niet uit kon blijven: een geplaatst schot van Cuthbert zette Chelsea op een 0-1 voorsprong. Dat was meteen de ruststand.

Na de pauze een aanvallend Barça. Maar toch ook weer een kans voor Chelsea in de 49e minuut. Een levensgevaarlijke aanval met James voorop. Even leek het erop dat Barça een penalty zou krijgen maar de VAR besliste anders: buitenspel van de aanvaller van Barça.

Opmerkelijk was het vele balverlies dat Barça leed. Vooral ook door de druk van Chelsea. In de 75e minuut bijna de 0-2; gelukkig ging de bal over het doel. Doordat het niet liep vielen er een aantal gele kaarten aan de kant van FC Barcelona.

Barça kwam nog tot 2 kansen: Paralluelo schoot net naast en datzelfde gold voor Putellas. De vrouwen uit Londen speelden de wedstrijd uit en verzekerden zich zo van een goed uitgangspositie.

Maar: er is een return. En wel op 27-4 18.30 uur. Het verschil is slechts 1 doelpunt. Dat is te overzien. 0-2 zou mooi zijn voor een plek in de finale. Niets is onmogelijk. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd. Gedoseerd aanvallen! We wensen de vrouwen van FC Barcelona heel veel succes!!

Visca Barça Femení!!

Opstelling Barca: Coll, Batlle (63”Bronze), Paredes, Engen (63”Putellas), Rolfö, Aitana, Walsh, Patricia, Graham Hansen, Paralluelo, Caldentey (73”Vicky Lopez)

Opstelling Chelsea: Hampton, Lawrence, Carter, Buchanan, Charles, Nusken, Cuthbert, Rytting, Ramírez (90”Reiten), James (73”Macario)

Foto: fcbarcelona.com