Nieuws Maart 2024

Vrouwen van Barça naar halve finale!!

Voor de zesde keer op rij zijn de vrouwen van FC Barcelona doorgedrongen tot de halve finale van de Champions League. Uiteindelijk bleken onze vrouwen 2 x te sterk voor SK Brann. De uitwedstrijd werd een 1-2 overwinning. De wedstrijd van donderdagavond (in het Estadi Johan Cruijff) leverde een duidelijke 3-1 zege op. Het totaal van beide wedstrijden: 5-2.

Barça begon sterk met 5 corners in 5 minuten! Kansen te over voor Hansen, Aitana, Paredes en Walsh. De Noorse keeper weigerde echter te capituleren en hield haar doel schoon. Tot de 24e minuut toen keeper Mikelsen geen antwoord had op een schot van Aitana: 1-0. En verdiend!

Barça bleef aanvallen. Dit leidde tot een kans voor Caldentey net voor rust. In de 56e minuut de 2-0 door een doelpunt van Rolfö. De halve finale kwam steeds dichterbij. Toch kwam SK Brann nog even gevaarlijk terug. Doelpunt Svendheim in de 70e minuut.

Meteen na de aftrap weer een kans voor Rolfö. Haar schot raakte de paal. Barça bleef de overheersende partij en in de 88e minuut werd het pleit beslecht voor de (dapper strijdende) Noorse vrouwen. Patri Guijarro scoorde de 3-1 voor FC Barcelona. . Een prima wedstrijd voor de fantastische vrouwen van FC Barcelona.

Volgende tegenstander is het levensgevaarlijke Chelsea:

20-4 FC Barcelona Femení – Chelsea FC Women*

27-4 Chelsea FC Women – FC Barcelona Femení*

• Tijdstippen nog niet bekend

25-5 finale in Bilbao 18.00 uur

Visca Barca Feminí!!!

Opstelling: Coll, Bronze, Parades (70” Torrejón), Engen (89”Fernández), Rolfö, Walsh, Bonmatí, Puttelas (70”Patri), Caldentey (83”Vilamala), Brugts (70”Paralluelo), Hansen

Foto: fcbarcelona.com