Nieuws Mei 2024

Weer verlies tegen Girona

Na de 2-4 nederlaag thuis tegen Girona, had FC Barcelona iets goed te maken. Het was ook de strijd om de 2e plaats. Barça ging goed van start. Na 2 minuten de 0-1: een schot van Christensen. Maar de voorsprong duurde niet lang. Een minuut later scoorde spits Dovbyk met een gerichte kopbal de 1-1. 14.000 toeschouwers in het sfeervolle stadion op de banken.

In de 6e en 7e minuut 2 kansen voor FC Barcelona: een schot van Gúndogan en een open kans voor Fermín. Barça bleef de aanval zoeken. In de 14e minuut een kopbal van Christensen die net voor de lijn werd weggehaald.

Het spel ging op en neer maar het was Gúndogan die de bal via de lat overschoot. Cubarsí was erg actief en ging regelmatig mee met de aanval(!). Yamal werd in de 46e minuut onderuit gehaald in de 16. Even was er twijfel maar de VAR besloot tot het geven van een penalty. Deze werd door Lewandowski benut: 1-2.

Girona gaf natuurlijk niet op en ging ten aanval. Niet nadat Yamal uithaalde en Gúndogan het doel onder vuur nam. Girona nam steeds meer het initiatief en dat leidde tot de 2-2 door Portu. Girona rook de overwinning en 4 minuten later werd het 3-2 door een doelpunt van Guttierez (via Koundé).

Een geweldige redding van ter Stegen in de 71e minuut hield Barça nog op de been. Maar met een prachtige uithaal zorgde Portu in de 74e minuut voor de 4-2. Kans in de 88e minuut door een kopbal van Araujo. In de 92e minuut nog een redding van Koundé op de lijn.

In de 2e helft weinig kansen voor FC Barcelona. Een wedstrijd met 2 gezichten. Sterke ploeg dat Girona. Zowel in de aanval als in de verdediging. Een hecht collectief waarop Barça geen antwoord had.

Nog 4 wedstrijden te gaan. Het verschil met Girona bedraagt 1 punt. De 12 punten zijn broodnodig om de 2e plaats te heroveren.

Visca Barça!!

Foto: fcbarcelona.com