Nieuws September 2023

Winst na zinderend slot: 3-2

Voor de wedstrijd werd bekend gemaakt dat Xavi zijn contract heeft verlengd tot 2025 met optie op nog een jaar. Een goede zaak!! Ex-Barcelona speler Mingueza speelde een verdienstelijke wedstrijd. Celta (16e plaats; 5 wedstrijden, 4 punten) was uit op een punt en trok een lichtblauwe muur op. Met soms gevaarlijke uitvallen.

Zoals in de 19e minuut toen Strand Larsen voor de 0-1 zorgde. FC Barcelona wist niet precies hoe de tegenstander op te vangen. Laag tempo, te veel balverlies. Het leek allemaal erg onwennig. Onderschatting na de laatste wedstrijden (2 x 5-0)? Joao Félix deed zijn best om te scoren maar dat lukte tot 2 maal toe niet.

Alsof het nog niet erg genoeg was viel Frenkie in de 36e minuut uit met een enkelblessure. Houdt hem waarschijnlijk en aantal maanden aan de kant. Ook geen wedstrijden met het Nederlands elftal! Ruststand 0-1. Dat moet beter!! Door de wissels liep het aanvankelijk wat beter. Schoten van: Gúndogan, Araujo en Torres (net naast het doel).

Bij Celta kwam Douvikas voor Strand Larsen. Wat gevreesd werd, gebeurde: in de 76e minuut een assist van Aspas op Douvikas: 0-2. Maar een wedstrijd duurt toch echt 90 minuten. De ruim 43.000 toeschouwers moedigden hun ploeg aan. Verlies thuis tegen Celta is onacceptabel.

Een briljant lobje van Félix kwam terecht bij Lewandowski die de keeper van Celta versloeg met een lobje in de verre hoek: 1-2. Doldwaze 10 minuten. In de 85e minuut 2-2 na een schot van Lewandowski (zijn 5e alweer). En Barça ging voor de 3 punten. De koppositie stond op het spel!

En ja hoor: in de 89e minuut 3-2 door een doelpunt van Cancelo. Assist: Gavi. Het stadion ontplofte. De technische staf viel elkaar in de armen. Cancelo schreeuwde het uit van geluk! Wat een wedstrijd. Slecht begin voor Barça maar knap hersteld. Mede door de wissels van Xavi.

Volgende wedstrijden:

Dinsdag 26 september 21.30 uit naar Mallorca

Vrijdag 29 september 21.00 thuis tegen Sevilla

Visca Barca!!

Opstelling: ter Stegen, Cancelo, Koundé, Christensen (60”Balde), Alonso (46” Yamal), Gúndogan, Romeu (46”Araujo), Frenkie (46”Gavi), Torres (72”Raphinha), Lewandowski, Félix

Foto:fcbarcelona.com